فوتوبلاگ عبدالله قدسی

عکس هایی از رودان، هرمزگان و ایران

فوتوبلاگ عبدالله قدسی

عکس هایی از رودان، هرمزگان و ایران

جایزه ادبی گُروم

انجمن  شعر رودان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کند:

جایزه ادبی (گُرُوم)  

محدوده برگزاری:استان هرمزگان

موضوع:آزاد

قالب(رباعی،دوبیتی،شعرکوتاه،هایکو،طرح،کاریکلماتور) قالب های دیگر پذیرفته شده نیست

حداقل اثر:5  وحداکثر 8 اثر

(  آثار باید از جدیدترین سروده های شاعر باشد و در کتاب و نشریات و جشنواره ها.. شرکت نکرده باشد )

شاعران می توانند آثار خود را در وبلاگ شاعران رودان به آدرس:

http://shaeranroudan.mihanblog.com/  درقسمت نظرات به صورت خصوصی درج کنند. یا به آدرس ایمیل :goromroudan@yahoo.com ارسال کنند.

(نوشتن شماره تلفن ومحل سکونت الزامی است)

مهلت ارسال آثار:28 بهمن تا  20  اسفند ماه 1391

به 5 نفر از برگزیدگان هدایای نقدی  داده خواهد شد.

25 اسفند اسامی منتخبین اعلام می شود

شماره هماهنگی:09179463221 صفایی پور


گروم:نام کوهی است بلند و پرصلابت در شهرستان رودان؛در واقع ˈگرومˈ نماد قدمت،ایستادگی،مقاومت

وعظمت مردم رودان و بیانگر فرهنگ،آداب و سنن کهن،غنی،فاخر و بالنده آنان می باشد.



شب شعر




بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

شب شعر فجر انقلاب با نامˈگرومˈ در رودان برگزار شد

رودان-همزمان با جشن های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،علاقه مندان به هنر و ادب در محفلی شاعرانه و صمیمانه چهارشنبه شب گرد هم آمدند و با گویش زیبا و شیرین رودانی به شعر خوانی پرداختند.
به گزارش ایرنا سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهانه ای شد تا شماری از شاعران در سالن همایش مجتمع فرهنگی و هنری شیخ طوسی رودان گرد هم آیند و اشعار و سروده های خود که با گویش شیرین و زیبای محلی رودانی بود را به علاقه مندان هنر و ادب تقدیم کنند.

در این محفل ادبی که با هدف پاسداشت فرهنگ کهن،غنی و گویش محلی رودانی برپا شد شاعران به خواندن اشعار و سروده های خود با موضوعات مختلف نظیر آزادی ایثار و شهادت، پایداری، استکبارستیزی وعدالت خواهی که از آرمان های انقلاب اسلامی ایران است،پرداختند.

این آئین با استقبال چشمگیر و مثال زدنی بیش از 300 نفر از شهروندان رودانی روبرو شد و از آنجائیکه ظرفیت سالن 220 نفری مجتمع شیخ طوسی تکمیل بود شماری از شهروندان بصورت ایستاده این محفل ادبی را دنبال کردند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان در حاشیه این آئین استقبال شهروندان رودانی از شب شعر فجر انقلاب ˈگرومˈ را کم نظیر توصیف کرد و افزود:استقبال علاقه مندان به هنر و ادب از این آئین نشانه پیوند عمیق مردم شهرستان با فرهنگ،سنت،آئین و گویش محلی زیبا و شیرین رودانی است.

وحید امیری ترویج،تعمیق،حفظ و پاسداشت فرهنگ کهن و غنی رودان را مهمترین هدف برگزاری این آئین هنری و ادبی دانست و از تداوم و استمرار این برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان خبر داد.

این مسئول با اشاره به تاثیرگذاری شعر در جریان های مختلف اجتماعی؛شعر را یکی از اصلی ترین آثار هنری و ادبی هر فرهنگ دانست و خطاب به هنرمندان شاعر بر لزوم تولید آثار ارزشی،فاخر و اثرگذار در راستای اعتلاء و ارتقای سطح فرهنگی و تربیتی جامعه تاکید کرد.

گفتنی است:تمامی برنامه های این شب شعر با گویش زیبای رودانی اجرا شد و صحنه نیز با بهره گیری از ذوق،هنر و سلیقه هنرمندان با استفاده از صنایع دستی طراحی و آراسته شده بود.

در پایان این آئین از تمامی شاعران تجلیل شد و هنرمندان خوش ذوق و قریحه با هم عکس یادگاری گرفتند.

این آئین هنری و ادبی به همت کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر،انجمن شعر و ادب و فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان برگزار شد.

گروم:نام کوهی است بلند و پرصلابت در شهرستان رودان؛در واقع ˈگرومˈ نماد قدمت،ایستادگی،مقاومت وعظمت مردم رودان و بیانگر فرهنگ،آداب و سنن کهن،غنی،فاخر و بالنده آنان می باشد.